Wikia

Hier staat info, grafieken, enz... die in de maand Oktober 2007. De archieven zetelen in de Toren 94 in Modern Kent, Frimusland.

  • 1 OKTOBER 2007: Lovia wordt ontdekt
  • 2 OKTOBER 2007: Lovia wordt bewoond
  • 4 OKTOBER 2007: Lovia kent een bevolkingsexplosie (2.680 inwoners)
  • 7 OKTOBER 2007: De tweede bevolkingsexplosie wordt getekend (van 3.400 naar 4.680 inwoners)
  • 12 t.e.m. 14 OKTOBER 2007: In deze 3 dagen steeg de bevolking met circa 3000 inwoners (van 7.240 inwoners tot 10.060 inwoners)

Onderzoekscentra herstructurerenEdit

NOORDAS, 31 OKTOBER 2007: De onderzoekscentra in handen van de overheid zijn vandaag ge-herstructureerd. Zo hebben ze grotere ruimte gekregen en zijn sommigen verhuist in een nieuwe toren. De herstructurering leverde 600 banen op.

Prognose bevolking gemaaktEdit

NOORDAS, 31 OKTOBER 2007: Enkele uren geleden is de eerste bevolkingsprognose gemaakt, volgens die prognose zou de Zeldametropool morgen de kaap van 30.000 inwoners overschrijden en op 10 november rond 40.000 inwoners hangen.

Provincies worden gemeentenEdit

LOKEREN, 31 OKTOBER 2007: Een provincie is niet langer een provincie, provincies zijn nu gemeenten geworden met wijken erin.

Fusie tussen stedenEdit

LOKEREN, 31 OKTOBER 2007: Op deze laatste dag van oktober zijn de steden; Lokeren, Turtle Creek en The Dutch wijken geworden van de gemeente Lokeren. De gemeente is hiermee nu de grootste stad in de Zeldametropool. Naar verluid zullen meer fusies volgen.

Supermarktketen opgerichtEdit

NOORDAS, 30 OKTOBER 2007: Te Noordas is zonet de supermarktketen SuperAzora opgericht. Naar verwachtingen zal dit bedrijf het jobtekort in Katoren invullen. Het is de bedoeling om in elk dorp een filiaal te creeëren, al weet iedereen dat dat niet volledig mogelijk zal zijn. Azora is nu veel aantrekkelijker geworden.

Eerste sneeuw was maar tijdelijkEdit

KENNELBACH, 30 OKTOBER 2007: De eerste sneeuw die hier gisterennacht viel (1 cm) was maar van korte duur, 's middags was de sneeuw al gesmolten en de nacht erop regende het gewoon. Toch heeft de sneeuw iets doen omwoelen in de economie. Waarschijnlijk zullen er de komende week veel bouwprojecten lopen in de bergstad Kennelbach. We wachten af.

Lovia wordt AzoraEdit

LOKEREN, 28 OKTOBER 2007: Lovia is Azora geworden! Dat heeft de regering zonet beslist. Hiermee doet de regering ook een oproep aan alle burgers om als ze op een pagina Lovia zien staan het te wijzigen in Azora. Hopelijk zijn we vlug door de veranderingswerken!

Voorzieningen moeten beter wordenEdit

LOKEREN, 28 OKTOBER 2007: Na een e-mail van een inwoner dat hij graag kapsalons, slagers en bakkers erbij zou krijgen werd door de regering besloten dat er bedrijven nodig zjn die slagerijen, bakkerijen en supermarkten verzorgen. Ook zal Kapsalon Isis uitgebreid worden.

Eerste vorstEdit

KENNELBACH, 27 OKTOBER 2007: Afgelopen nacht is in Kennelbach de eerste vorst gemeten. Het vroor er vannacht tot -2°C en dat zorgde voor fascinerende beelden. Voor sneeuw zal het er nog even wachten worden voorspellen meteorologen. Anderen zeggen dat het hoogstens enkele dagen tot een week zal duren voor de eerste sneeuw er is. Hou je al maar klaar voor een skivakantie in Lovia!

The Dutch krijgt stadstitelEdit

THE DUTCH, 26 OKTOBER 2007: De woonplaats The Dutch, dat volop in ontwikkeling is, heeft zojuist de titel Stad gekregen. De inwoners van de actieve plaats waren alvast laaiend enthousiast.

Energie- en waterproblemen verholpenEdit

HEIENDE, 25 OKTOBER 2007: De regering heeft zojuist de 2 bedrijven; Water Zelda en Elektriciteit Lovia opgericht om Lovia van water en elektriciteit te voorzien. Hierdoor zijn de eerder vermelde problemen verholpen en is de levenswijze drastisch verbeterd. Hierdoor word Lovia door tientallen bedrijven geaanvaard. Wat dus een groei van de economie zal betekenen.

Meer dan helft bevolking zonder drinkbaar waterEdit

HEIENDE, 25 OKTOBER 2007: Zojuist zijn uit een onderzoek verontrustende cijfers terechtgekomen. Meer dan de helft van de bevolking zit zonder water, en niemand heeft elektriciteit. De regering heeft alvast besloten iets aan deze lage levensomstandigheden te doen.

Frimusland houdt ambities hoogEdit

MODERN KENT, 24 OKTOBER 2007: Frimusland houdt zijn ambities hoog. Ondaks dat de provincie samen met Katoren wat achterloopt qua ontwikkeling op Batavia en Durmeland is er toch zopas een nieuwe stad opgericht die vooral hoogbouw moet vestigen. Men verwacht voor vrijdagavond in Frimusland een bevolking van 3.000 inwoners.

Stroomstoringen vertragen ontwikkelingEdit

LOKEREN, 22 OKTOBER 2007: Door de verscheidene stroomstoringen die Lovia vandaag heeft moeten meemaken is de ontwikkeling van de stad en andere steden tijdelijk vertraagt. Hopelijk werkt de elektriciteit morgen normaal.

Lokeren gooit toekomstplannen op tafelEdit

LOKEREN, 21 OKTOBER 2007: Lokeren wil mee gaan spelen op (inter)nationaal niveau, dat is de slogan van de toekomstplannen van de stad Lokeren. Zo zouden er de komende dagen twee nieuwe torens (de onderwijstoren en een woontoren), sporthal, geluidswal (omwille van de snelweg) moeten bijkomen. Ook staat een uitbreiding van de stad gepland met enkele nieuwe woonwijken.

A1 ligt erEdit

LOKEREN, 21 OKTOBER 2007: Zojuist mocht Lokeren de grote eer ontvangen de laatste fase van de bouw van de A1 te voltooien. De A1 is meteen de belangrijkste verkeersader van de Zeldametropool en loopt van Lokeren tot Batavia Haven en gaat langs de belangrijke plaatsen Turtle Creek en Batavia City.

2 culture gelegenheden erbijEdit

OLD QUARTER, 21 OKTOBER 2007: Old Quarter gaat vandaag nog 2 culture gelegenheden erbij aanleggen. Namelijk Het pleintje en het Romeins Park. Morgen zou het Chocoladebos in de Wikiwijk aan de beurt zijn.

Lovia gaat armen opnemenEdit

NOORDAS, 20 OKTOBER 2007: Zojuist heeft Katoren besloten alvast 200 armen uit de favela's in Brazilië op te nemen en een mooie woning of appartement voor hen te voorzien. Ook gaat er voor werk gezorgt worden. Durmeland denkt ook zo'n project aan te nemen.

Lovia's eerste havenEdit

BATAVIA HAVEN, 20 OKTOBER 2007: Zojuist is in Batavia Haven in gebruik genomen. De haven zou 100 mensen tewerk kunnen stellen. Hopelijk verhoogt ons economisch niveau door deze haven.

Plannen nieuwe snelwegEdit

BATAVIA CITY, 19 OKTOBER 2007: In het provinciehuis te Batavia City is vanmiddag besloten over de aanleg van een nieuwe snelweg in Batavia. Deze zou lopen van Batavia Shopping tot Batavia Haven. In Durmeland is men momenteel in overleg over een verlenging van de snelweg tot in/door hun provincie.

Frimusland renoveertEdit

MUSTELLO, 19 OKTOBER 2007: In overleg tussen bouwaannemers, architecten en economisten is besloten de twee torens in Frimusland (Frimus Tower en Adabel Residence) te renoveren omdat ze afhankelijk "lomp en lelijk" waren. Nu zijn er 2 moderne torens van gemaakt. Zo wordt Lovia nog mooier!

Tijdelijk torenbouwverbodEdit

HEIENDE, 17 OKTOBER 2007: Het Ministerie van Binnenlandse Zaken besliste zojuist een nieuwe regel. Het tijdelijke torenbouwverbod. De regel luidt: Het is verboden op het hele gebied van Lovia torens te bouwen tussen 17 oktober 20:00 en 20 oktober 00:00. Het is wel toegestaan torens te plannen voor de bouw en deze op 20 oktober of later te starten. Totdan is het noodzakelijk laagbouw te bouwen. Waarschijnlijk zal er een bouwwoede heersen op 20 oktober.

Daknamtorens levenEdit

DAKNAM, 17 OKTOBER 2007: De Daknamtorens leven! Zojuist is de Daknamtoren II voltooid en de bouw van de hoogste toren van Lovia, de Daknamtoren III begonnen (337 meter). Men zoekt nu bedrijven die zich in de torens willen vestigen.

MeetstationEdit

MUSTELLO, 14 OKTOBER 2007: In de top van de Frimus Tower is zojuist door de regering een meetstation opgericht, dit meetstation zal dagelijks de nacht en dagtemperatuur meten en ook het weer aangeven. De gegevens zullen bewaard blijven in een archief waar nog een plaats voor wordt gezocht. Dit meetstation zorgt alvast voor 30 jobs.

Kloof?Edit

KATOREN-STAD, 13 OKTOBER 2007: Terwijl in Durmeland en Batavia de ene toren na de andere gebouwd wordt (Daknamtoren I, Batavia One, ...) valt het leven in Katoren en Frimusland stil. Zal de regering hier iets aan doen? De toekomst weet het.

DaknamtorensEdit

DAKNAM, 12 OKTOBER 2007: Zojuist zijn de plannen van de Daknamtorens bekend gemaakt. Eén toren zal zich richten tot de kantoor en diensten, de andere twee tot woongelegenheden. Alledrie de torens zullen 20 verdiepingen tellen en 90 meter hoog worden.

VoertuigentellingEdit

LOKEREN, 10 OKTOBER 2007: Er is juist door de regering de opdracht gegeven een voertuigentelling te houden. Als er veel voertuigen zouden zijn zou de regering het wegennet nakijken. Uit onderzoek bleek dat Lovia 3.600 voertuigen telde.

Nieuw landbouwproduct?Edit

HEIENDE, 10 OKTOBER 2007: De regering zoekt de mogelijkheid om een nieuw landbouwproduct in te voeren, nl. melk. Dit landbouwproduct zou voor heel wat nieuwe jobs kunnen zorgen. Hopelijk komt er snel meer nieuws hierover.

Landbouw floreertEdit

HEIENDE, 8 OKTOBER 2007: De landbouw floreert! In enkele uren tijd is de landbouwsector in zake met de tewerkstelling gestegen van de laatste tot de derde sector. Tevens is er ook een overproductie aan appels en aardappels gekomen die voor veel inkomens zorgen voor de burger en regering.

Landbouwgebieden worden groterEdit

HEIENDE, 8 OKTOBER 2007: Er werd zojuist beslist de landbouwgebieden groter te maken. Dit zou voor meer groenten op 1 gebied zorgen. Hossa werd al voltooid, alle landbouwgebieden zijn aan de beurt.

Lovia wil zichzelf voorzienEdit

LOKEREN, 8 OKTOBER 2007: De regering zou graag voor 20 oktober voor 50% van de benodigde appels en aardappels zorgen. Momenteel zit men aan 17% en 2%. Er is dus nog veel werk aan de winkel.

Lovia wordt mobielEdit

DURMELAND LUCHTHAVEN, 4 OKTOBER 2007: Na de opening van de eerste luchthaven, Durmeland Luchthaven, was er meteen een bevolkingsexplosie. Nu zit de regering in een probleem van werkvoorziening. De president zei alvast dat alles op de avond van 6 oktober opgelost zou zijn. Men is nu aan het werk voor de eerste treinspoorlijn die door Durmeland zou gaan.

Eerste schoolEdit

VISMIJN, 3 OKTOBER 2007: Zojuist is de eerste school, Hogeschool Durmeland opgericht! Hopelijk komen er snel basis- en middelbare scholen!

Nieuwe plaatsEdit

TURTLE CREEK, 3 OKTOBER 2007: Na een nieuwe provincie komt een nieuwe plaats in de bestaande provincie, Turtle Creek. Deze plaats is vooral bedoeld voor villabouw en ligt aan zee. Verwacht wordt dat de volgende dagen nog veel nieuwe dingen zullen komen!

Nieuwe provincieEdit

FRIMUSLAND, 3 OKTOBER 2007: Enkele uren geleden, nog geen dag na de ontdekking van de eerste provincie, is een nieuwe provincie ontdekt, nl. Frimusland. Verwacht wordt dat deze provincie zich de komende dagen verder zal ontwikkelen tot een economisch sterke provincie.