Wikia

Plaatstekort dreigt in MedialuinikEdit

MEDIALUINIK, 4 MEI 2008: Dé place to be voor mediabedrijven dreigt met plaatsgebrek. Er zijn nog maar 2 gronden beschikbaar. Er wordt gedacht aan de bouw van een kleine toren voor de groei in de mediasector te kunnen opvangen.

Villawijk voor Oost-AzoraEdit

OOST-AZORA, 16 APRIL 2008: Oost-Azora gaat niet lang meer een onbewoonde provincie zijn. Het villadorpje zal gelegen zijn aan de kust, het dorpje zal bestaan uit ± 50 kavels.

Frimusland sloopt torenEdit

YERLISIM YERI, 9 APRIL 2008: De beruchte Adabel Residence wordt straks afgebroken. Dat heeft de gemeenteraad gisteravond beslist. De inwoners van Adabel Residence kunnen verhuizen naar Vicmare, het zojuist opgerichte stadsdeel. Wat met de grond waar de toren nu staat, gaat er hoogstwaarschijnlijk een woonwijk verrijzen.

Lokeren-Rozen wordt groenerEdit

LOKEREN-ROZEN, 7 APRIL 2008: De Groendienst van de gemeente Durmeland heeft de afgelopen hard gewerkt aan de 3 nieuwe stadsparken in Lokeren-Rozen die vandaag werden geopend. Het gemeentebestuur heeft een maand geleden al beslist nieuwe parken aan te leggen in de parkarme gebieden van de gemeente, daar hoorde Lokeren-Rozen dus bij. Het is mogelijk dat de komende dagen nog nieuwe parken in Durmeland aangelegd worden.

Sint-Loy zei je?Edit

SINT-LOY, 1 APRIL 2008: De Stadsregio San Palma gaat uitbreiden, en dat is geen 1 april-grap! De zojuist opgerichte gemeente Sint-Loy gaat de jongste aanwinst van de Stadsregio worden. Iedereen kan nu plannen binnen brengen voor de nieuwe gemeente. Enkele stadsdelen van de gemeente zijn al bekend, nl. Stadshart, Boskant en Kolkplein.

Lange tijd geen torensEdit

DOWNTOWN, 31 MAART 2008: Sinds 5 januari 2008 is er geen enkel gebouw meer opgetrokken dat hoger is dan 50 meter en dat valt op. "In oktober en november 2007 werden er zoveel torens opgetrokken dat we nu een tijd zonder kunnen.", klonk het in het Parlement. Vandaag werd er even gedacht aan een bouw van een 100+'er in Durmeland, maar dat voorstel werd verworpen.

Voor dit voorjaar staat er wel nog een verhoging van het WTC gepland. Dan zou de toren groeien van een 44 meter naar een circa 150 meter. De torenverhoging zal er pas komen als er pas nood aan is.

Meer scholen nodig in DurmelandEdit

HEIENDE, 31 MAART 2008: Er zijn meer basisscholen en middelbare scholen nodig in Durmeland. Er zullen 1 nieuwe basisschool en 2 nieuwe middelbare scholen gebouwd worden, zei het Ministerie van Onderwijs. Die nieuwe scholen zullen goed zijn voor 280 extra jobs.

Gemeente Trästrand gefuseerdEdit

TRÄSTRAND, 29 MAART 2008: De gemeente Trästrand is gefuseerd met de gemeente Gammalskog. De fusie kwam er wegens de onhandigheid van de gemeente Trästrand, dat maar 1 dorpje telde. In de huidige gemeente Gammalskog zijn er nu 3 dorpjes die goed zijn voor momenteel 80 inwoners.

Kleine crisis voor FrimuslandEdit

YERLISIM YERI, 23 MAART 2008: Vandaag heeft de FAD (Geheime Dienst Azora) een grote hervorming gedaan, daardoor zijn er 1.000 jobs verloren. Het gemeentebestuur van Frimusland zoekt nu volop bedrijven om het verlies in te dijken.

De crisis komt zeer ongelegen. Juist nu de bevolking snel moet groeien, vind er in Frimusland een kleine catastrofe plaats, dat maakt het extra moeilijk om het doel te kunnen halen.

Geen 81.000 inwoners, geen reclame meerEdit

NEW YORK, 22 MAART 2008: "Indien Azora voor 1 april niet voorbij de 81.000 inwoners raakt, wordt de reclame voor Azora mogelijk tijdelijk gestopt." Dat zei één van de topmannen vandaag in een bijeenkomst van de VN in New York. De VN is teleurgesteld door de trage bevolkingsgroei van Azora deze maand. Daarom wil de VN dat Azora nog een extra tandje bijsteekt om nog voor 1 april '08 de kaap van 81.000 inwoners te overschrijden.

Er werd ook gehamerd op meer toeristische gelegenheden in Azora. Momenteel zijn er 2300 overnachtingsplaatsen in Azora. De VN zou dit aantal graag naar 6000 zien komen. "De werken aan Bavaria Lake zullen terug opgenomen worden, en er zullen allerlei andere toeristische faciliteiten opgericht worden." klonk de Minister van Economie vandaag.

Naam tweede station Tinaka bekend Edit

TINAKAN, 21 MAART 2008: De naam van het tweede station van Tinkan is bekend: Station Teijl Het eerste heet Station Ixel.

Tinakan in het witEdit

Sneeuw001

TINAKAN, 21 MAART 2008: Afgelopen avond en nacht werd Tinakan en omgeving geteisterd door zeer zware sneeuwbuien. Op sommige plaatsen ligt er wel 30 centimeter sneeuw! Door de hevige sneeuwval is het momenteel onmogeijk om werken in Tinakan en Deutichem uit te voeren. Weerkundigen voorspellen dat de sneeuw nog tot minstens maandagavond zal blijven liggen.

Herstructurering voor CosmeticusEdit

DOWNTOWN, 18 MAART 2008: De bedrijfsleiding van Cosmeticus is vanmiddag tijdens een congres in Mustello overeengekomen om één dezer dagen een herstrucurering van het bedrijf uit te voeren. Vele werknemers, vooral diegenen die op de kantoren werken, vrezen voor hun job. Het bedrijf zelf heeft al laten weten dat het zal proberen zo weinig mogelijk jobs te doen verliezen, het is zelfs mogelijk dat er een kleine groei komt voor het bedrijf.